2015 Luxemburg (stad)

17 oktober 2015 - Luxemburg, Luxemburg

Met zoon Sander en zijn vriendin waren we op 17 en 18 oktober in Luxemburg. We bezochten de prachtige stad Luxemburg en waren verbaasd over de grote hoogteverschillen en mooie uitzichten. We wandelden bij de Pont Adolphe van de bovenstad langs de trappen naar beneden het park in. Door het park liepen we tot onder het hoge viaduct en moesten lachen om de eekhoorns die aan het spelen waren. Het was veel klimmen en dalen, dus een lekker warm soepje in de binnenstad ging er goed in. Daarna bezochten we de imposante Kazematten du Boch (Unesco werelderfgoed). We zijn helemaal naar binnen afgedaald, waar een prachtige tentoonstelling was en waar je ook naar buiten kon kijken om het uitzicht te bewonderen. We waren nog niet klaar met klimmen en volgden een wandelpad naar boven naar het Fort en het Mudam Museum. Onderwijl genietend van de prachtige herfstkleuren om ons heen. In het Mudam Museum voor moderne kunst vielen we van de ene verbazing in de andere. Zulke mooie, aparte kunstwerken werden daar tentoongesteld. De foto's doen geen recht aan de finesse van sommige werken. We hebben er lang rondgelopen. Om de dag af te sluiten dineerden we in restaurant Bella Vista, ook weer met prachtig uitzicht.

De volgende dag wandelden we vanaf Landal Park Warsberg in Saarburg langs de wijnvelden naar beneden. Ook hier was er na elke bocht weer een mooi uitzicht op de rivier de Saar en Saarburg in de diepte. We kwamen steeds dichterbij het centrum van Saarburg en klommen via een andere route weer naar boven naar het Landal park, waar we een heerlijk huisje hadden geboekt. Met een aantal spelletjes werd dit fantastische weekend in Luxemburg afgesloten.

1. Gèke:
    2 december 2019
    Het is zo fijn om tussen de regels te lezen hoe jullie genoten hebben van het weekend met jullie oudste zoon ❤️