2015 Noorwegen - cruise Noorse Fjorden

25 augustus 2015 - Bergen, Noorwegen

Met ons gezin, mijn vader en een vriend vertrokken we op 29 augustus voor een cruise naar de Noorse Fjorden met de MS Rotterdam van de Holland America Line

Op de kade in Rotterdam werden we gezellig door familie uitgezwaaid met een Ajax vlag! Tijdens de eerste dag op zee volgden we een bloemschikcursus en een kookworkshop en maakten we een rondwandeling over het schip. Een aantal van ons deden mee aan de gala-avond die werd georganiseerd.

De eerste aanleghaven was het Eidfjord. We hadden een busje gehuurd om ons naar de Voringfossen waterval te brengen. Daar hadden we alle tijd om foto's te maken en van het fantastische uitzicht te genieten.

De volgende haven was Alesund. Een pittoresk plaatsje waar we met de Hop-on bus naar de top van de Aksla berg reden. Vandaar hadden we ook weer een schitterend uitzicht over Alesund en het water. Met z'n drieën liepen we de Aksla berg naar beneden terwijl de anderen met de bus weer naar het schip gingen.

Het beroemde Geiranger Fjord was onze volgende stop. We moesten met een shuttlebootje naar de kade en konden ook hier met de bus naar een uitzichtpunt op de berg. Daar konden we met eigen ogen zien hoe mooi dit fjord is en hadden uitzicht op het schip. We reden door naar een berg aan de andere kant van het fjord en konden zo opnieuw deze prachtige natuur bewonderen. In Geiranger gingen Jos en ik nog lopend de trappen op naar de top van de waterval. Een geweldig mooie aangelegde wandelroute. Op de terugweg uit het fjord voeren we langs de Seven Sisters waterval en werden we getrakteerd op een mooie ondergaande zon.

De laatste haven was Bergen. 300 dagen per jaar regent het daar, zeggen ze. Maar wij hadden een perfecte zonnige dag met 24 graden. Prima voor een uitstapje met de Floibanen omhoog naar het uitzichtpunt over Bergen. Op de trappen konden we niet stoppen met foto's maken, want we hadden alle tijd van de wereld. Vanaf de top zijn we ook hier weer de berg afgelopen naar het schip dat we telkens in de haven zagen liggen.

Op de terugweg (dag op zee) konden we genieten van een high tea op onze kamer met allemaal lekkernijen uit de Neptune Lounge. Het was een bijzondere reis.

1. Gèke:
    2 december 2019
    Wat een mooi avontuur is dit geweest,
    ik heb van alle foto's zitten genieten ❤️