2009 Lanzarote - Playa Blanca

11 januari 2009 - Lanzarote, Spanje

Met vriendin Trees in januari naar Hotel Lanzasur Club (Playa Blanca) op Lanzarote gevlogen. In deze maand was de temperatuur rond 19-20 graden. En vanuit Holland kwamen we van -5 graden. De vleugels van het vliegtuig moesten ontdooid worden. Veel gewandeld op dit prachtige vulkaaneiland en rondgereden met de huurauto. De boulevard in Playa Blanca is langgerekt en met mooie uitzichten. Op een prachtige zonnige dag zijn we met de glasbodemboot naar Punto Papagayo gevaren. Een andere dag zijn we met boot naar Fuerteventura gevaren. Het weer was stormachtig die dag en dan merk je echt dat je op de Atlantische oceaan zit. Later werd het weer beter en hebben we nog het prachtige zandnatuurpark de Duinen op Fuerteventura doorgelopen. We hebben op Lanzarote het huis van kunstenaar Cesar Manrique bekeken met prachtige kunstwerken. Door deze kunstenaar mogen de huisjes op Lanzarote alleen maar laagbouw zijn (niet hoger dan 4 verdiepingen) en voornamelijk wit gekleurd. We zijn gereden naar het uitzichtpunt Mirador del Rio op de top van een klif met een fantastisch uitzicht o.a. op het eiland La Graciosa. Ook dit gebouw is ontworpen door César Manrique.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade