2012 Frankrijk - Franse Alpen/Zuid Frankrijk

11 augustus 2012 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Met ons gezin en de familie zijn we in augustus naar de Franse Alpen gegaan en vervolgens naar Zuid-Frankrijk om de 50ste verjaardag van zus Lucienne te vieren op Camping de Bergerie in Fréjus. Als altijd bleven we 1 nacht op onze fantastische tussencamping Le Chateau in Montigny le Roi. Met prachtig weer kwamen we aan op Camping Belledonne in Bourg D'Oisans. De omgeving is werkelijk prachtig, overal waar je kijkt. Of het de Alpe D'Huez is of Les 2 Alpes de uitzichten zijn overal schitterend. In Alpe D'Huez met de sleeplift naar boven en met de bobslee weer naar beneden. Altijd leuk! Daarna met de kabelbaan naar boven om de eeuwige sneeuw te bewonderen. Bij Les 2 Alpes konden de kinderen parapenten. Dat is tussen die grote bergen een heel avontuur. Op een regenachtige dag bezochten we het Musée des Minéraux et de la Faune des Alpes in Bourg D'Oisans. De natuur komt daar tot leven in de opgezette vogels en andere dieren uit de omgeving en in prachtige mineralen. Het toppunt van deze vakantie was ongetwijfeld de gletsjer van la Meije waar we op 3400 m. hoogte eindeloos hebben genoten. Gewandeld hebben we (volgens de gele bordjes) naar Le Lauvitel, langs een meanderende rivier. Een rondrit over Col de Calibier en Col de la Croix de Fer bracht Tour de France herinneringen naar boven.

In Fréjus hadden we als verrassing de hele familie verzameld voor onze jarige zus. Ze was totaal overrompeld dat zelfs opa en oma er waren, die in een stacaravan op een andere camping samen met de familie verbleven. Natuurlijk gingen we met de boot weer van St. Maxime naar St. Tropez en werd door alle jongeren op een springkussen in de rivier gesprongen. Heel veel lol dus!